صفحه اصلي > مشاهده اخبار

عنوان خبر : جلسه هيئت مديره انجمن چاقي

خلاصه خبر :

 

 جلسه هيئت مديره انجمن علمي پيشگيري و درمان چاقي ايران با حضور اعضاي هيئت مديره و مسئولان دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت در تاريخ 30 بهمن ماه 1400 در محل پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم برگزار شد.

در اين جلسه ابتدا دکتر محمد هاشمي دبير انجمن ضمن يادآوري تاريخ دوم لغايت چهارم آذرماه سال آينده براي برگزاري هشتمين کنگره پيشگيري و درمان چاقي از تدوين برنامه اوليه اين کنگره و شناسايي برخي از دانشمندان بين‌المللي و دعوت از ايشان براي ايراد سخنراني در کنگره خبر داد. وي همچنين گفت مکاتباتي با معاونت تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش، شهرداري تهران و نيز وزارت ورزش و جوانان جهت دعوت ايشان به همکاري با کنگره انجام شده است.

 

شرح خبر :

 

 در ادامه دکتر فريدون عزيزي، رياست انجمن سرفصلهاي مهمي که شايسته است در کنگره به آنها پرداخته شود نظير اپيدميولوژي، سلامت الکترونيک و فن‌آوري، علوم پايه، بهداشت و روان، هورمونهاي جنسي و مراقبتهاي پرستاري به صورت اجمالي اشاره و فهرست عناوين را در اختيار دکتر مجيد ولي‌زاده، دبير علمي کنگره قرار داد.

سپس دکتر زهرا عبدالهي سرپرست دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت طي سخناني تاريخچه و برنامه‌هاي اجرا شده  کشوري در ارتباط با چاقي کودکان را ارائه داد و سپس به بيان چالش‌ها و ارزيابي‌هاي مربوطه پرداخت که ضمن آن با اشاره به تاثيرگذار بودن نهادهاي متعدد خارج از وزارت بهداشت در اين مقوله، دشواريهاي برقراري ارتباط و همگرا کردن آنها در خصوص موضوع را تشريح کرد و در خاتمه برخي از گام‌هاي علمي جهت آسيب‌شناسي و ارتقاء فرايند که در دست اجراست را معرفي نمود.
پس از سخنان دکتر عبدالهي شرکت کنندگان در جلسه پرسش‌ها و نظرات خود را مطرح کردند و در انتها دکتر عزيزي در جمع‌بندي جلسه بر تشکيل يک کميته کشوري با حضور وزير بهداشت و وزراي مربوطه از سازمانهاي ذي مدخل در اين حوزه پيشنهاد داد و نيز درخواست کرد تا جلسات مشترک با دفتر بهبود تغذيه در سال آينده نيز تداوم داشته باشد.

 

 

 

نوع خبر : اخبار داخلي کنگره

تاريخ خبر : 1400/11/30

ليست كلي اخبار